„Czytam, zachęcam. Kto mnie powstrzyma?!”

Dzisiaj chciałbym się z Wami podzielić moją opinią na temat “Czytam, zachęcam. Kto mnie powstrzyma?!” To cykl działań czytelniczych przeprowadzony w klasie 7 B przez wychowawcę. Każdy z nas wybierał książkę, która go zaciekawiła. Czytał i opowiadał o niej uczniom z klasy. Mówiliśmy o najciekawszych fragmentach, o rzeczach, dzięki którym warto przeczytać naszą książkę. Przytaczaliśmy śmieszne wydarzenia i ciekawe przygody bohaterów. Niektórzy przygotowali prezentacje o przeczytanej książce, inni „zachęcajki” lekturowe. “Czytam, zachęcam. Kto mnie powstrzyma?!” to po prostu sposób na pokazanie nam, młodzieży, że czytanie może być świetną formą spędzania czasu.

Generalnie nie jestem jakimś fanem książek, ale taki sposób zachęcania nas do czytania jest super. To dobra forma na poznanie wielu ciekawych i interesujących książek. Najbardziej podobało mi się, poza przygotowaniem informacji o mojej książce i zaprezentowaniu ich, robienie memów dotyczących dzieł przeczytanych przez moje koleżanki i kolegów. Miały one charakter żartu, który nawiązywał do tematu książki. Zamieszczaliśmy je w czacie Teams. To śmieszny sposób na wyrażanie swojej opinii, a do tego okazało się, że to również dobra zabawa. Nie sądziłem, że taka czytelnicza akcja okaże się fajną metodą na zabicie nudy.

Nie spodziewałem się tego, że moja książka zostanie książką roku, gdyż inne omawiane pozycje były tak samo ciekawe, a nawet ciekawsze. Możliwe, że to sposób mówienia o książce był kluczowy. W moim przypadku przytoczenie ciekawostki, która dotyczyła palca łuczniczego, zapewne przyczyniło się do tego, że inni zapamiętali tę pozycję.
 Chciałbym jeszcze kiedyś powtórzyć takie zajęcia, ponieważ chcę poznawać nowe książki
 i robić więcej fajnych i zarazem śmiesznych memów. 

Wiem, że dla niektórych z Was prezentowanie swojej pracy na forum klasy może być stresujące i niemożliwe do zrobienia, dlatego zachęcam do podzielenia się swoją ulubioną książką na łamach „Teczki Władeczka”. Dajcie znać, co czytacie? Dlaczego warto sięgnąć po tę Waszą książkę? Może odkryjemy interesujący sposób dzielenia się refleksjami o przeczytanych dziełach? Wiem, że wielu z Was czyta. Dzięki Wam inni mogą odkryć książkę, która zaciekawi.                                                                                                      

Adam Jędrychowski, kl. VII

Dodaj komentarz